Auto was en Glascoating zijn twee totaal verschillende werelden. Glascoating is helder en vult het oppervlak van de ruit, terwijl wax rijk is en het oppervlak van de ruit vult en de binnen- en buitenkant van de auto bedekt. Auto was vreet niet alleen in uw lak, het is ook ontworpen om alles er van buiten als nieuw uit te laten zien. Het enige grote probleem met Glascoating is dat het krassen niet verbergt. Maar dat is niet altijd een probleem. Er zijn Glascoating lak vinyls die op maat worden gesneden om perfect op voertuigen te passen. U kunt dus zonder zorgen spuiten.
Voor iemand die een sportwagen of een vintage collectible bezit, is Glascoating een must. Zonder Glascoating komen alle details van je auto bloot te liggen. Je komt schoon, gewassen en gepoetst opdagen. Maar ergens, ergens, is uw auto aangetast, ontsierd, bekrast, en gescheurd. Het tegenovergestelde probleem met Glascoating is dat deze afbladdert. Het wordt een ramp als u uw auto probeert te spuiten in direct zonlicht, of als u een tweede, derde of vierde laag moet aanbrengen nadat er een hardnekkige streep is ontstaan. Erger nog, het onthult uw zwakke punten. Zonder dat zijn al uw inspanningen voor niets geweest.
Er is tenminste raamfolie. Dat ziet er mooi uit tot je grote afgebladderde stukken van je raam ziet vliegen. Vergeet het aanbrengen van poetsmiddel op de zijkant van een raam. Als de auto nieuw is, kun je een filmstrip aanbrengen met de afmetingen van je auto. Dit is prima. Doe het op de binnenwanden waar, in de meeste gevallen, het water niet zo veel effect zal hebben op het oppervlak. En daarna een crèmewas om te neutraliseren. Hoewel dit vrij ingewikkeld klinkt, is het een eenvoudige toepassing van een product. Breng een zeer dunne laag aan en werk de auto rond. Deze laag zal de Glascoating die er al zit verzegelen, en vuil tussen de lagen opzuigen.
Nogmaals, breng zo dun mogelijke lagen aan. Wanneer u de hoeken bereikt, veegt u de overgebleven was af om een glanzend, glad oppervlak te krijgen. Laat uw auto afkoelen en breng dan volgens de aanwijzingen op de doos een Glascoating aan. Meestal komt u weg met een lichte waslaag voor de eerste paar lagen. De Glascoating lak beschermt de originele lak, en maakt het ook makkelijker om te verwijderen bij het bijwerken van de lak.
Zoals hierboven vermeld, is autowas gemaakt om het uiterlijk van de auto te behouden. Dit wordt bereikt door het aanbrengen van een afdichtmiddel en de beschermende laag die daardoor ontstaat. Dezelfde techniek kan ook worden gebruikt om een beschermende laag op nieuwe voertuigen aan te brengen. Het moeilijke deel is het verwijderen van de wax Ook al is autowax relatief gemakkelijk te gebruiken, toch zijn veel mensen er bang voor. Dit is zeker geen probleem bij nieuwe auto’s, en de meeste nieuwe auto’s worden tegenwoordig geleverd met waxgarantie.
aangebracht op de auto, waardoor het onzichtbaar wordt voor het blote oog. De wax wordt in twee fasen op de auto aangebracht. In de eerste fase wordt de hele auto bedekt, waardoor hij vrijwel onzichtbaar wordt voor het blote oog. De tweede stap is het eigenlijke poetsen. Het polijsten gebeurt als bij een kunstproject. De wax wordt aangebracht en dan verwijderd in een schijfvorm en gepolijst tot een hoge glans. Geef uw auto de tijd om te drogen en breng nog een laag wax aan nadat de eerste laag is opgebruikt. Nogmaals, wacht enkele dagen voordat u een nieuwe laag wax aanbrengt.
Wanneer u klaar bent voor de laatste stap, brengt u een laag autowas aan op de hele auto. Gebruik een schone, grijze doek om overtollige wax weg te vegen. Gebruik nu voorzichtig een badstof doek, of een andere zachte, schone doek, om de auto in alle richtingen schoon te vegen. Veeg de ruiten tot aan de plastic bekleding schoon, met speciale aandacht voor de rubberen afdichtingen en scharnieren. U begint nu met de inwendige reiniging. Na al het carrosserie werk, reinigt u het interieur van de auto, inclusief het dashboard en andere plastic onderdelen.